top of page

Из Евангелия от Иоанна

Сейчас, когда наступает Страстная седмица, уместно вспомнить свидетельства Евангелия от Иоанна об Имени Господнем и словах Его, об Истине и славе, и обетовании Утешителя – вкратце о том, как прославлено Имя Отца в Сыне, и как спасительное и живое Слово Божие через учеников Слова достигло и до нас.

(Вот здесь те же цитаты церковнославянским шрифтом).


Аз приидох во Имя Отца Моего, и не приемлете Мене; аще ин приидет во имя свое, того приемлете (5:43).

Осанна, благословен грядый во Имя Господне, Царь Исраилев (12:13).

Отче, прослави Имя Твое. Прииде же глас с небесе: И прославих, и паки прославлю (12:28).

Отметаяйся Мене и не приемляй глаголов Моих, имать судящаго ему: слово, еже глаголах, то судит ему в последний день (12:48).

Глаголы, яже Аз глаголю вам, о Себе не Глаголю: Отец же во Мне пребываяй, Той творит дела (14:10).

И еже аще что просите от Отца во Имя Мое, то сотворю, да прославится Отец в Сыне. И аще чесо просите во Имя Мое, Аз сотворю (14:13–14).

Сия глаголах вам в вас сый; Утешитель же, Дух Святый, Егоже послет Отец во Имя Мое, Той вы научит всему, и воспомянет вам вся, яже рех вам (14:25–26).

Поминайте слово, еже Аз рех вам: несть раб болий господа своего. Аще Мене изгнаша, и вас изженут; аще слово Мое соблюдоша, и ваше соблюдут. Но сия вся творят вам за Имя Мое, яко не ведят Пославшаго Мя (15:20–21).

Егда же приидет Он, Дух Истины, наставит вы на всяку истину: не от Себе бо глаголати имать, но елика аще услышит, глаголати имать, и грядущая возвестит вам. Он Мя прославит, яко от Моего приимет, и возвестит вам. Вся, елика имать Отец, Моя суть; сего ради рех, яко от Моего приимет, и возвестит вам (16:13–15).

И в той день Мене не воспросите ничесоже. Аминь аминь глаголю вам, яко елика аще чесо просите от Отца во Имя мое, даст вам. Доселе не просисте ничесоже во Имя Мое: просите, и приимете, да радость ваша исполнена будет. Сия в притчах глаголах вам; но приидет час, егда ктому в притчах не глаголю вам, но яве о Отце возвещу вам. В той день во Имя Мое воспросите: и не глаголю вам, яко Аз умолю Отца о вас: Сам бо Отец любит вы, яко вы Мене возлюбисте и веровасте, яко Аз от Бога изыдох (16:23–27).

И ныне прослави Мя Ты, Отче, у Тебе Самого славою, юже имех у Тебе, прежде мир не бысть. Явих Имя Твое человеком, ихже дал еси Мне от мира: Твои беша, и мне их дал еси, и слово Твое сохраниша. Ныне разумеша, яко вся, елика дал еси Мне, от Тебе суть: яко глаголы, ихже дал еси Мне, дах им: и тии прияша, и разумеша воистинну, яко от Тебе изыдох, и вероваша, яко Ты мя послал еси (17:5–8).

Отче Святый, соблюди их во Имя Твое, ихже дал еси Мне, да будут едино, якоже и Мы. Егда бех с ними в мире, Аз соблюдах их во Имя Твое (17:11–12).

Аз дах им слово Твое, и мир возненавиде их, яко не суть от мира, якоже и Аз от мира несмь (17:14).

Святи их во истину Твою: слово Твое истина есть (17:17).

Не о сих же молю токмо, но и о верующих словесе их ради в Мя (17:20).

И сказах им Имя Твое, и скажу: да любы, еюже Мя еси возлюбил, в них будет, и Аз в них (17:26).

Аз на сие родихся, и на сие приидох в мир, да свидетельствую истину: и всяк, иже есть от истины, послушает гласа Моего. Глагола Ему Пилат: что есть истина? (18:37–38).

На этот раз не стану много рассуждать, но приведу еще для размышления отрывок из «Апологии» отца Антония (Булатовича):

Четвероякая заповедь Спасителя

Четыре главных заповеди и четыре благодатных наследия даровал и оставил Господь ученикам, расставаясь с ними. Во 1-х – заповедь совершать Божественное таинство Тела и Крови Его «в Его воспоминание»; и сие есть не только заповедь Его, но вечное Его нам наследие, то есть Он Сам.

Во 2-х, дал заповедь о хранении мира как с Богом, так и со своею совестью и с ближними, что возможно при исполнении заповедей Его, и сие есть не только Его заповедь, но вместе с тем и Его Божественное наследие, ибо есть Он Сам, дающий Себя ощущать в сердцах наших чувством мира сердечного: «Мир оставляю вам, мир Мой даю вам» (Ин. 14,27); «Мир имейте между собою» (Мк. 9,50).

В 3-х, дал заповедь о взаимной любви, и во-первых, о любви к Нему и к Богу, которую мы должны выражать соблюдением всех заповедей Его, и во-вторых, о любви друг к другу; и сие есть, опять-таки, не только Его заповедь, но и Его Божественное наследие, ибо любить возможно лишь тому, кто имеет Христа, живущего в сердце его. – «Бог любы есть, и пребываяй в любви, в Бозе пребывает, и Бог в нем пребывает» (1 Ин. 4, 16). – «Аще друг друга любим, Бог в нас пребывает» ( – 12). – «Будите в любви Моей. Аще заповеди Моя соблюдете, пребудете в любви Моей, якоже Аз заповеди Отца Моего соблюдох, и пребываю в Его любви» (Ин. 15, 9-10). – «Сия заповедаю вам, да любите друг друга» (Ин. 15, 17).

В 4-х же, дал Господь заповедь о вере во Имя Его, и заповедь о призывании Имени Его и о прошении во Имя Его, и это также есть не только заповедь Его, но и Божественное Его наследие, то есть Он Сам, как то пророчески предрекает Псаломник: «Услышит тя Господь в день печали, защитит тя Имя Бога Иаковля» (Пс. 19, 1). – «Идеже бо еста два, или трие собрани во Имя Мое, ту есмь посреде их» (Мф. 18, 20). – (То есть Имя Господне будет заменять Самого Его в среде совокупно призывающих Его). – «Веруйте Мне, яко Аз во Отце, и Отец во Мне... Аминь, аминь, глаголю вам... аще что просите от Отца во Имя Мое, то сотворю» (Ин. 14, 11-13). – «Елика аще чесо просите от Отца во Имя Мое, даст вам... просите, и приимете» (Ин. 16, 23-24).

Продолжим этот разговор в следующий раз.

43 просмотра

Недавние посты

Смотреть все

В завершение темы об имяславии

В завершение разговора об имяславии снова возвращусь к работе, отрывки из которой я уже приводила: это статья Владимира Эрна,...

Имя Божие и Собор 1917–1918 годов

1 июня 1916 года в урочище Тёмные Буки скончался старец Иларион (Домрачёв); он был погребен под часовней основанной им же женской...

Старые заметки могут не открываться, тогда читайте их в архиве.

Содержание заметок
bottom of page